Spegel spegel på väggen där

Hejsan, helgen har rusat iväg och så konstigt är väl inte det när jag har haft besök av min fina Astrid. Hon kom i fredags och dagen spenderades i vårat indiskt influerade vardagsrum, med en kanna te och min hemmagjorda chokladbollstårta. Sen lagade vi mammas fantastiska kycklinggryta med ris och till det serverade vi en mozzarella sallad i min gröna kosta boda mine skål.
 
Lördagen började med en power walk i skogen med Dotson, sen åt vi frukost och såg på film, innan vi tog bussen till Marieberg och gick runt i affärer, åt fajitas på Pacos och hämtade en silvrig spegel som jag hade reserverat på Jysk. Äventyret fortsatte med att få med sig den på bussen, då den var två centimeter längre än mig. Medans vi väntade på bussen åt vi wienerbröd och sen fortsatte vi vårt äventyr hem. Vi lyckades få hem den hel och det firade vi med att dricka årets första julmust i vinglas och såg två fina filmer tills sent in på natten.
 
Söndagen spenderades mest inomhus, förutom en långpromenad med Dotson, vi såg en jättebra film som heter 42 som handlade om rasism och fascinerades över hur mycket en film kan beröra och frågade oss hur hemska människor och världen ibland kan vara. Dagen fortsatte med mat fascination i form av mina hembakta vaniljbullar, hemmagjorda hårdbrödspizzor och ännu en middag på Pacos. Sen var Astrid tvungen att fortsäta sin resa hem till Skåne.  
 
Vi tog bara bilder med mobilen, så kommer lite osammanhängande bilder nu, istället för inga alls.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0