Visby rosornas stad

Hejsan

Då var det gjort, mitt första intagningsprov till Teaterhögskolan och jag var knappt nervös, jag glömde inte bort texten och jag var nöjd med min insats faktiskt, men så kommer dessa undantag från de bra sakerna jag just räkna upp, för förutom att jag satt och vänta på T-Centralen till tre på natten på ett försenat tåg, så var jag sjuk, kom försent till intagningsprovet och hade ingen röst, jag fick nätt och jämnt fram det jag skulle säga, men tappa rösten några gånger och inte hjälpte det mycket att jag drack flera tusen koppar med varmt te och åt miljoner halstabletter. Så jag reste i ett dygn för att få göra mitt intagningsprov som jag tränat på, som jag väntat på och som jag betalt massa pengar för att få göra, för att knappt kunna prata. Aja, jag gjorde mitt bästa och det gick inte så bra den här gången, men i april blir det Luleå och då ska jag ha revanch och jag ska inte tappa rösten. Förutom provet så träffade jag flera fina personer som jag sedan umgicks med resten av förmiddagen, vi gick och åt på en thai restaurang där de serverade kryddigmat som var bra för min onda hals. På kvällen checkade jag in på mitt vandrarhemsrum och sedan gick jag och kollade i affärer, hittade en ny favoritaffär, Tiger hette den och där köpte jag en lysande kanin, som kan lysa i flera olika färger som jag tycker är så otroligt söt, choklad riskakor, tuschpennor och en present till Sofia, som jag bara var tvungen att köpa. Annars hittade jag en godisskål på Lagerhaus som var väldigt fin, rosa och väldigt nödvändig, HOST. Jag behövde den faktiskt och kaninen med, eftersom jag inte fick köpa en riktig.. När jag hade gått ett tag på stan och mörkret började falla över stan, gick jag hem till mitt rum, låg och tittade på tv i sängen och åt godis. Nästa morgon packade jag mina grejer och tog tåget till Stockholm där jag inhandlade en superfin blommig ryggsäck från Accessorize som jag bara älskade, gick även in på Buttericks och köpte en vargmask till en av barnen som ska spela varg i Alice i Underlandet, egentligen var det en kattmask, men ser ut som en vargmask och de hade ingen till en varg, men tror den blir bra. Medan jag satt och vänta på bussen åt jag naggets och lyssnade på Lars Winnerbäck och Håkan Hellström och tänkte på Visby rosornas stad, som jag bara har ett halvår kvar på, knappt det.

Detta var min fart fyllda helg, hoppas ni haft många fina äventyr och att veckan blir rolig<3

Längtan

Solen i ögonen, det är precis det jag och Sofia kommer få uppleva om lite mer än en månad. Hur kan det äntligen vara dags? Sen vi var små har vi pratat om att när jag går trean och hon tvåan skulle vi resa utomlands tillsammans och nu är det den tiden och det känns som nyss vi var tio år och drömde om att få resa själva. Vårt resemål blir Egypten, till ett fyrstjärnigt hotell vid vattnet, dessutom har vi all inclusive både på hotellet, vid poolen och på stranden där vi kommer steka oss gyllenbruna. Jag längtar så så mycket, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Tänk er, vattnet är så klart att man kan snorkla alldeles vid strandkanten, det finns hur många olika sorters fiskar i alla dess olika färger och jag får dricka, äta och fika hur mycket jag vill. Shopping finns det också möjlighet till och dessutom billig sådan och så ska vi på massor av olika äventyrsresor, bland annat funderar vi på jeepsafari i solnedgången, där man sedan övergår från att åka bil i öknen till att rida på kameler.

En kall festlig, mysig och händelserik januari helg på Gotland

Hej alla fina runt om i Sverige, kanske världen, vad vet jag?

Här sitter jag i alla fall med en kopp svartavinbärsbrus för att bota min förkylning, trodde jag skulle klara mig, men vad tänkte jag egentligen både Mange och Hedda är sjuka så.. Aja, det riskerar jag för att få vara med dem<3 Just nu sitter jag i Heddas lägenhet och vi ska snart äta hjärtformad kladdkaka och senare kommer Josefine med popcorn, så då ska vi nog se något eller bara prata om allt som man kan tänka sig.

Igår vaknade jag i Vibble med min älskling, vi tog det bara lugnt hela morgonen och förmiddagen och vid tre tog vi bussen in till stan. Sen blev det vegetariska biffar, stektägg och sallad till middag innan Joar, Jonte och Hampus tittade in på förfest, efter ett glas vin drog jag vidare med Josefine och Hedda till Achia för att fortsätta förfesta, där mötte vi även upp min Kalix vän Matilda. Efter ett tag gick vi vidare till Sara för att spela ölspelet utan öl och senare när mörkret hade stigt på tog vi en promenad genom stan mot Max, för att jag skulle köpa en maxbox som jag åt på vägen till Hamnplan, haha gick inte så bra att äta pommesen för Josefine och Matilda höll i ketchupen medans vi gick.. På Hamnplan skulle det vara halva priset på drinkar och så, men det var det inte, vilket var lite tråkigt. Där var jag bara en kort stund och Matilda och jag upptäckte en ny favoritdrink som var supergod. Sen vid elva gick jag vidare i natten mot födelsedagsfest på Ravinstigen, sen blev det att krypa ner bredvid min underbaraste och sova ut och bara ta det lugnt hela dagen, titta på resor till mig och Sofia och bara drömma om hur härligt det ska bli med sol, bad och utländsk spännande mat.

Socialagruppen, Hedda leker modell, Josefine spelar spel själv och jag äter.

Sommaren hade kommit, trodde vi..

Så bra gick det med att blogga, men det struntar jag i, jag skriver när jag orkar och har tid. Hur som helst är jag tillbaka på ön och när jag klev av färjan var marken fri från kristall vita snökorn, gräset tittade fram och gatorna var gråa, men det gjorde ingenting, för det betydde att jag kunde cykla. Så jag och min älskling gick och la oss med den härliga känslan, men vakna dagen efter och insåg att det var halt, cyklade ändå till skolan och upptäckte sedan att det snöade vid lunch och sen dess har det i princip varit snöstorm, KUL!

Annars så var vår tripp i Stockholm mysig, vi gick runt i små affärer, åt lunch på Tacobaren och tog sedan det lugnt på ett mysigt café med tårta och kaffe. Köpte inte så mycket, vilket var bra, men en påse te med smak av våren blev det från Indiska, en magisk doftande cykel som man kan ha vart man vill för att få luften att lukta sommar och två ljus och en polkagris mönstrad påse från Lagerhaus.

I veckan har det varit vanlig tråkig gråvita skyar och tandläkarväder vecka och i torsdags var det kalas hemma hos Veronica som fyllt nitton, där blev det en supergod tårta med chokladfyllning, hallongrädde, marängbottnar och gelehallon, chips och popcorn och prat.

Igår (fredag) var vi hela dagen på A7 där vi har teater, vi jobbade mest med hur vi skulle planera våren och lägga upp föreställningar och slutprojekt och så vidare. Efter skolan tränade jag och Maggie på det vi ska visa upp på intagningsprovet i Malmö, hon åker snart dit, medan jag åker på torsdag, lite smått nervöst sådär, men jag har inte så höga förväntningar, vill mest testa så är egentligen inte så mycket att vara nervös för.  Efter skolan igår så var jag med Hedda ett tag och bara drack te, åt choklad och pratade om viktiga och oviktiga grejer och senare mot kvällen tog jag och älskling bussen till min lägenhet för att mysa och äta nachos, vilket blev underbart gott!

Annars så har jag skrivit till en scen till mitt och Josefines projektarbete "Alice i Underlandet" och i torsdags jobbade vi med den och barnen fick göra karaktärskartor, vilket nog var ganska nytt för dem.

Fika, mat, fina saker och en fin nyårskväll

Börjar det nya året med att skriva lite. Hade en väldigt trevlig kväll igår, först middag hos farmor där det serverades skagenmacka, plankstek och marängäppeltårta och mousserande vin. Efter det drog jag vidare till Frida för att umgås med massor av trevliga människor, några som jag kände och en hel del som jag lärde känna. Där blev det mer mat, efterrätter och dans. Så året slutade och började bra och idag är jag ledig och har inte så många planer. Ska bli skönt att ta det lugnt, dricka te och se någon mysig film.

Här om dagen bakade jag och Sofia matmuffins med apelsinskal, morötter, fetaost och fil med mera och även knäckiga och supergoda mandarin och äppelpajer i mina fina hjärtformar jag fick i julklapp av moster och mamma. Allt serverades tillsammans med mitt underbara rosiga kakafat, mjölkkanna, sockerskål och sked tillsammans med mammas tekanna från La Vié och rosmuggar, dessutom fick min underbara burk vara med också. Blev supergott och vi var mätta resten av dagen. Så att springa till bussen och shoppa var ett riktigt träningspass för oss, men jag hittade en hel del fint, bland annat tröjan jag hade på mig på nyår som kommer från monki. När shoppingen var klar, blev det sha'bam på inpuls och sen vidare för att kolla på Lf, som tyvärr förlorade. Så där var en dag av denna fina vecka. Varför det inte har kommit fler inlägg är för att jag har jobbat fredag, lördag och söndag, så inte haft ork att skriva då och så har jag haft planer i princip hela tiden. I lördags åt vi till exempel hemlagad sushi, som är bland det bästa jag vet.