Med storm

Sommar, balen, studenten, flytta, sommarjobb, högskola, jobba, framtiden?

Några av de saker som cirkulerar i mitt huvud. snart är det sommarlov, men innan dess är det miljoner saker jag vill hinna med. Tre veckor kvar på kärnämnena, hundra saker att lämna in.
 
 
Plugga till teaterhögskoleprovet. Tro att jag pluggat färdigt, inser att jag måste plugga mer, tror att nu kan jag det, men då är det minst hälften kvar.
 
 
Ha påsklov, hinna träffa alla mina underbara vänner och familj/släkt. Göra provet. Söka sommarjobb. Äta påskmat och godis.
 
 
 
 
Åka tillbaka till Gotland, förbereda teaterläger för mina och Jossis teaterbarn. Göra affisch till föreställningen, prata med tidningen, repetera, se till att det kommer folk att titta, hoppas av hela mitt hjärta att ingen blir sjuk eller inte kan komma, så att jag eller Jossi måste hoppa in.
 


Mormor, morfar och Ida kommer och hälsar på och vi ska hyrabil och åka runt och uppleva våren på Gotland. Ska bli så otroligt kul. De ska få se min skola, titta på Alice i Underlandet och se min lägenhet. Och vi ska bara umgås och ha det sådär underbart roligt och mysigt.
 
 
 

Amanda kommer hit under Kristi Himmelfärd och det blir också så roligt. Vi ska hitta på massor av roliga saker, äventyr och shopping. Sen ska jag bjuda henne på olika sorters te i alla mina fina blommigakoppar och laga vegetariskmat och lyssna på Lasse till natt blir dag.
 

Repetera morgon, lunch, middag, kväll på slutproduktionen "Förstelnad", regissera, lära mig mer, kunna manuset när jag sover, allas undertexter, helt enkelt (varför heter det egentligen enkelt?) veta exakt allt om manuset och karaktärerna. Lära mig att ramla ner från en stege i mörkret, inte bara var som helst utan måste hamna i Heddas famn. Akrobatik, balans och röst krävs för att göra min karaktär, TRÄNA.
 

Mamma och pappa kommer hit och hjälper till att packa, men de ska också se vår föreställning, köra runt mig och Mange så vi får se mer av Gotland. Ta kort på oss på balen och laga god mat och bara vara så bra som bara mina föräldrar kan vara.
 
 


Hoppas på att klänningen jag ska beställa passar, om inte hitta en ny fort! Gå på balen med min älskling och förhoppningsvis är allt perfekt den dagen, ingen klantig insident från mitt håll.
 


Sofia kommer till studenten och tittar på när jag och min galna, speciella och förhoppningsvid förvånantsvärt lugna klass sjunger på studentvagnen som vi förhoppningsvis har pyntat fint och kreativt.
 
 

 
 
Och efter det blir det att packa ihop alla mina ljuslyktor i mycket tidningspapper, vika ihop mina klänningar och sitta ihopklämd i vår vinröda volvo ändå upp till Norrlandskust och min hemstad Luleå.


Kommentarer
Postat av: Lena

Underbara bilder.

2013-03-07 @ 16:14:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0