Sommaren hade kommit, trodde vi..

Så bra gick det med att blogga, men det struntar jag i, jag skriver när jag orkar och har tid. Hur som helst är jag tillbaka på ön och när jag klev av färjan var marken fri från kristall vita snökorn, gräset tittade fram och gatorna var gråa, men det gjorde ingenting, för det betydde att jag kunde cykla. Så jag och min älskling gick och la oss med den härliga känslan, men vakna dagen efter och insåg att det var halt, cyklade ändå till skolan och upptäckte sedan att det snöade vid lunch och sen dess har det i princip varit snöstorm, KUL!
 
 
Annars så var vår tripp i Stockholm mysig, vi gick runt i små affärer, åt lunch på Tacobaren och tog sedan det lugnt på ett mysigt café med tårta och kaffe. Köpte inte så mycket, vilket var bra, men en påse te med smak av våren blev det från Indiska, en magisk doftande cykel som man kan ha vart man vill för att få luften att lukta sommar och två ljus och en polkagris mönstrad påse från Lagerhaus.
 
 
I veckan har det varit vanlig tråkig gråvita skyar och tandläkarväder vecka och i torsdags var det kalas hemma hos Veronica som fyllt nitton, där blev det en supergod tårta med chokladfyllning, hallongrädde, marängbottnar och gelehallon, chips och popcorn och prat.
 
 
Igår (fredag) var vi hela dagen på A7 där vi har teater, vi jobbade mest med hur vi skulle planera våren och lägga upp föreställningar och slutprojekt och så vidare. Efter skolan tränade jag och Maggie på det vi ska visa upp på intagningsprovet i Malmö, hon åker snart dit, medan jag åker på torsdag, lite smått nervöst sådär, men jag har inte så höga förväntningar, vill mest testa så är egentligen inte så mycket att vara nervös för.  Efter skolan igår så var jag med Hedda ett tag och bara drack te, åt choklad och pratade om viktiga och oviktiga grejer och senare mot kvällen tog jag och älskling bussen till min lägenhet för att mysa och äta nachos, vilket blev underbart gott!
 
 
 
Annars så har jag skrivit till en scen till mitt och Josefines projektarbete "Alice i Underlandet" och i torsdags jobbade vi med den och barnen fick göra karaktärskartor, vilket nog var ganska nytt för dem.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är så kul när du skriver.

2013-01-12 @ 10:21:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0