Fika, mat, fina saker och en fin nyårskväll

Börjar det nya året med att skriva lite. Hade en väldigt trevlig kväll igår, först middag hos farmor där det serverades skagenmacka, plankstek och marängäppeltårta och mousserande vin. Efter det drog jag vidare till Frida för att umgås med massor av trevliga människor, några som jag kände och en hel del som jag lärde känna. Där blev det mer mat, efterrätter och dans. Så året slutade och började bra och idag är jag ledig och har inte så många planer. Ska bli skönt att ta det lugnt, dricka te och se någon mysig film.

Här om dagen bakade jag och Sofia matmuffins med apelsinskal, morötter, fetaost och fil med mera och även knäckiga och supergoda mandarin och äppelpajer i mina fina hjärtformar jag fick i julklapp av moster och mamma. Allt serverades tillsammans med mitt underbara rosiga kakafat, mjölkkanna, sockerskål och sked tillsammans med mammas tekanna från La Vié och rosmuggar, dessutom fick min underbara burk vara med också. Blev supergott och vi var mätta resten av dagen. Så att springa till bussen och shoppa var ett riktigt träningspass för oss, men jag hittade en hel del fint, bland annat tröjan jag hade på mig på nyår som kommer från monki. När shoppingen var klar, blev det sha'bam på inpuls och sen vidare för att kolla på Lf, som tyvärr förlorade. Så där var en dag av denna fina vecka. Varför det inte har kommit fler inlägg är för att jag har jobbat fredag, lördag och söndag, så inte haft ork att skriva då och så har jag haft planer i princip hela tiden. I lördags åt vi till exempel hemlagad sushi, som är bland det bästa jag vet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Så nunderbart mysiga bilder! <3 Sedan tycker jag att porslinet var väldigt fint. Vilken generös själ är det som har gett dig det? (a)

2013-01-01 @ 17:21:41
URL: http://sofffiak.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte fina bilder.

2013-01-01 @ 17:55:00
Postat av: Robert

Muffinsarna var goda!

2013-01-02 @ 20:31:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0