TÄNK!

Det är kallt ute, det snöar samtidigt som de blåser, det är halt och jag kan inte komma på hur jag ska skriva en dramatisk scen mellan mig själv och en proffessionell skådespelare.
Visby en kall vinterdag

Vi har nu nämligen filmat klart och börjat klippa filmen (Närmare än du tror) som jag har varit fotograf i. Än så länge ser det bra ut med bilderna, så jag hoppas att resultatet blir bra. Det har varit sjukt kul att vara fotograf, jag har lärt mig att skriva bildmanus, rita scenerikartor, kamerainställningar och att fånga skådespelarnas ögon. Med dessa kunskaper måste jag nu lämna vidare filmen och börja med nästa kurs som innebär filmskådespeleri.
Så det blir ingen vila här inte, utan vi har redan påbörjat vårt nya projekt som vi ska hålla på med fram till sportlovet. Uppgiften är att var och en av oss ska skriva en scen på cirka tre manussidor (tre minuter). Då kanske ni tänker, det kan väl inte vara så svårt? Nja, men grejen är att vi ska skriva scenen till oss själva och den ska vara rätt så dramatisk. Dessutom så ska våran motspelare vara en vuxen professionell skådespelare och vi får endast två timmar på oss att spela in allt material. Målet med filmen är att vi ska använda den för att söka jobb, så vi ska visa det bästa av oss själva. Med all denna information har helgen startat och det enda som snurrar runt i mitt huvud är att jag måste göra det sjukt bra och att ideén måste vara klar tills på måndag.
Så jag startar helgen med att säga, klara färdiga, TÄNK!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad spännande hoppas att du får spela mot Persbrandt

2012-02-03 @ 18:58:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0