Hur saker och ting kan vara

Varför vaknar man klockan fyra minuter över sex på morgonen, när man faktiskt har tid att sova till sju? Jo för att en morgonpigg Mimmi känner för att smsa den tiden, haha nädå du är söt Mimmi<3 Men vad gör du uppe den här tiden?
Jag vet en  massa inlägg jag kan skriva, men jag vill veta vad ni vill läsa? Har funderat på att lägga ut bitar av manuset jag har skrivit och lite filmer och så? Annars kör jag på kläder eller lite tankar.


Jag innan skolavslutningen i sjuan

Jag vet att ni många gånger har sagt att ni vill läsa om hur jag har det här, om produktioner, vad jag gör och sånt. Fast grejen är att vissa dagar händer det inget speciellt, vad ska jag då dra upp? Alla tror kanske att det bara är en dans på roser att flytta hit, få en egen lägenhet och så, men det är det inte. Jag sitter till exempel barnvakt för att minsak hyran, som ändå går över det bidrag jag får från komunen. Det är inte bara att komma hem och slappa efter skolan, det finns alltid saker att göra. Tvätta, vika, hänga upp, dammsuga, vaska, diska, laga mat, göra läxor, renbädda, dammtorka, snygga till och ja tusen grejer till typ. Så om du känner igen dig att du kommer hem och känner att du bara vill lägga dig ned tills maten är klar och tänker, äh jag gör läxorna efter maten, vilket jag också brukade göra när jag bodde hemma, ja då förstår du att det inte funkar så för mig längre.


Bild från sjuan, innan skolavslutningen

Vissa dagar är hårdare än andra, vissa längtar man efter de som inte är här, vissa känns allt bara jobbigt, andra är hur roliga som helst och ja ibland är livet riktigt bra. Men tänk efter innan ni flyttar om ni verkligen kommer orka med allt? För att göra det krävs det att du börjar ta ansvar, du måste planera för att få vardagen att fungera. Eftersom jag tränar basket, måste jag oftast cykla till skolan de dagar jag har träningar eftersom bussarna inte går hem förens sent på kvällen. Hur mycket det än blåser och regnar är det bara att trampa på, för någon gång kommer du ju fram och då känns det värt det.


Förra vintern i Göteborg

Så är det  med allt, saker och ting kanske verkar nära, men om du verkligen ska lyckas måste du trampa på även när det är motvind och kallt.


I sommras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0