Nu är det lördagsmys..

Hej jag lever trots mössen som attackerat vår lägenhet och trots ouppdaterad blogg!

I veckan:
Har jag knappt varit hemma, slutar skolan vid halv fyra så tycker inte det är så stor idé att åka hem när jag har träning på kvällen. Nu kommer en veckuppdatering, lite samanfattad då men det viktigaste nämns nog.

Måndag: Kompledig- letade råttor, kurerade mig, tränade lite skott och teknik på basketen och var med Maggie. Vi såg film, drack julmust,bara tog det lugnt och snackade lite

Tisdag: Hade Niklas istället för Wolfgang, för Wolfi hade fått halsfluss efter några dagar med galna elever i Göteborg. Haha nä skoja bara, vi är jätte snälla. Så Niklas imformerade lite om kursen vi skulle läsa framöver med honom och vad den skulle inehålla.Vi ska jobba med ett projekt där vi ska spela upp olika öden, för barn eller personer som gjort bra saker för andra. Det kommer då bli ganska gripande, men budskapet vi ska framföra är att det finns hopp och att vi ska fortsätta kämpa. Vi såg även på filmarnas dokumentär kortfilmer, de var jätt bra. Fick träffa min pojke ett tag då, så det hade jag inget emot. Haha det var egentligen inte bestämt att vi skulle se filmerna, men jag ville se dem och såg chansen att få träffa Magnus samtidigt så jag frågade om vi kunde se dem och det tyckte Niklas var ett jätt bra förslag. På eftermiddagen hade vi estetiskt val, jag har då bild som jag tidigare kanske nämt. Vi fick jobba med att göra mappar där vi skulle sätta våra arbeten i sedan, temat var clown och man skulle klippa och klistra. Det var jätte roligt, jag kände mig som 5 år igen, kommer ihåg när jag satt på dagis och klippte hjärtan, klistra fast olika saker jag målat och öste på med glitter. På framsidan gjorde jag en clown, en elefant och en anka, på baksidan blev det två händer som applåderade, noter och mitt namn med rosa papper och silver penna. Blev ganska nöjd och gud vad kul det var, hade nästan glömt det! Efter skolan så gick jag hem till älskling, vi tog det bara lugnt, åt pizza och drack passionsoda ur vinglas, hihi lite gulligt sådär. Jag kände mig inte så pigg, hostade massa så det blev att åka hem ganska tidigt.

Onsdag: Dagen startade med simning på Solberga badet med klassen, jag var lite förkyld så tänkte ta det lugnt, men jag är som jag är.. Det var livräddning och jag ville vara med för det är typ bara bad en gång per termin. En av övningarna man skulle göra var att dyka ner på det djupaste och ta upp en docka som vägde typ 20 kilo mer än mig själv. Det var inte vår idrottslärare som hade övningarna, men om man inte gjorde allt skulle Simläraren säga det till henne, så jag frågade om det var farligt att dyka ner på det djupaste om man var förkyld och en av dem sa att jag skulle avstå medan den andra sa att jag kunde försöka och om det tog ont skulle jag komma upp. Envis som jag är tänkte jag inte banga ur, hoppade i och väl nere på botten känner jag hur ont det gör i öronen, men då var det ingen idé att ge upp, min vinnar instinkt var starkare och jag tog dockan och kämpade mig upp. Men gud vad ont det gjorde i öronen och har fortfarande lite ont, men inte så farligt. Efter simningen, gick jag och Maggie hem till henne, hon år nudlar och jag potatisgratäng som hon hade i frysen, la på extra ost, bearnaisesås och krydda till, nyttigt och bra. Efter lunch hade vi utvärdering och panering med en, halv krasslig Wolfgang som tagit sig till jobbet fast han var sjuk. Vi slutade vid två och då gick jag och Maggie och handlade sirap, kakao och lite annat. Vi gjorde cornflakeskakor och såg på en av hennes favorit filmer, den var riktigt bra och kakorna blev oerhört goda, vi testade även en ny kompination med Neskvick och det var smarrigt. Vi hann inte riktigt se klart filmen för jag hade träning, efter träningen fortsatte vi se på den och äta ytterligare var sin kaka. Efter vi hade tjockat lite, blev det en lång promenad med Maggie och Veronica, tills min buss kom och jag åkte hem. Jossi skulle sova hos oss, så när jag kom hem umgicks jag med Hedda och henne, åt en chokladboll som dem gjort och lite snitzel, klyftpotatis, bearnaisesås och plättar. Haha nu när jag tänker efter så lät det där väldigt tjockt haha. Det var gott i allafall.

Torsdag: Uppvärmning med Wolfgang och klassen i rörelserummet, sedan blev det stage fighting, det har jag aldrig testat innan, men det var bland det roligaste jag fått lära mig här och verkligen coolt att titta på. Jag och Maggie drog rund varandra på golvet och slogs allt vad vi kunde. Efter lektionen blev det att duscha och byta om, för vi skulle fortsätta med våra dialoger innan lunch. Lunchen bestod av äcklig fisk och efter det fortsatte vi med dialogerna och sedan pratade vi lite innan vi slutade för dagen. Mangis som slutade tigare än mig väntade på mig och vi gick hem till honom och såg på ett Eva och Adam avsnitt och åt plättar med hallon i med Lilly och Kattis. Sen gick jag till träningen, där vi spelade i princip hela tiden på helplan, det var rätt jobbigt men sjukt roligt. Började känna att jag kommit in i tränadet igen, vilket var skönt. Jag duschade hos Maggie och sedan gick jag till bussen och åkte hem med söt, vi åt riskakor, lite choklad och drack te innan vi gick och la oss och myste.

Fredag: I skolan fortsatte vi med dialogerna och lite slap stick och efter lunchen som bestod av mackor med chilicorncarne, förlåt men vad är det med den här skolan macka till chilicorncarne, inge ris? Hallå! Allafall efter lunchen tränade vi lite på dialogerna innan vi redovisade dem för varandra. Sen blev det fredagsmys, vi sjöng som vanligt fredagsmys sången och åt fika, såg lite på slap stick filmer och stage fighting filmer. Om man ville kunde man stanna och se på några saker Wolfgang hade filmat som vi gjorde under Göteborg resan. Jag, Maggie och Hedda orkade inte gå någonstanns innan improvisations kursen som vi anmält oss till. Så vi stannade kvar och improviserade lite i black boxen och så myste jag lite med älskling som också var kvar med några filmare. Improvisations kursen var jätte kul, vi körde teatersport och det var blandat folk där, vissa kände man och vissa lärde man känna lite. Men en sak var säkert  alla hade det super kul och skrattade konstant. Vi fikade lite igen, jag kommer bli tjock, haha fast jag gillar sötsaker det är gooooooooooott så jag tänker inte sluta äta det hihi. Vid sju drog vi oss till Veronica där det var massa folk och det blev en galen kväll som vanligt.

Lördag: Vaknade på Veronicas uppblåsbara madrass och käkade lite rostatbröd med mjukost med Josefin och Christoffer medans de andra fortfarande sov. Blev att åka hem tidigt och sen dess har jag och Hedda mest tagit det lugnt, duschat, handlat, jag har pratat med mamma och pappa en sväng, saknar dem lite faktiskt och nu ska vi laga mat. Det blir nybakt grekisktbröd med soppa och till efterrätt ska vi äta frukt i ugn med vitchoklad och kokos på. Ikväll blir det nog bara att se någon film och slappa, båda är ganska trött och vill bara vara hemma och mysa.







Nu ska det lagas mat, ha en trevlig helg<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0