Prinsessa

Skönt med helg!

Nu ska jag bara mysa och njuta av att vara ledig och kunna sova ut. Igår efter teaterhistorian hade vi vanliga lektioner och efter det åkte jag hem och plugga ett tag, innan jag skulle in igen. Jag var säker på att bussen gick 18.15 så jag orkade inte kolla, utan cyklade dirket till bussen, självklart gick den 18.10 och jag hade precis missat den. Eftersom det var blåsigt och kallt, så orkarde jag inte cykla, så det blev att färsöka lifta. Det finns en väg just bredvid så jag ställde mig där, det kom inga bilar på hur länge som helst och när det väl kom några så skratta de bara och åkte förbi, pinsamt värre var det! Tillslut kom det en och plocka upp mig, han var mycket trevlig och jag fick åka in till stan vid Solberga så det blev ganska nära till Maggie.

Hos Maggie lagade jag, Maggie och Virre mat, det blev mumsigt och vi såg även filmen Prinsessa, som är en svensk film. Den var väldigt gripande och berörde, filmen var gjord som en dokumentär så att man verkligen skulle lida med karaktärna, vilket funkade. En väldigt sevärd film, med starkt och trovärdigt skådespel.



Idag har jag och Virre ordnat födelsedagsmiddag för Fannie, det blev kyckling med ris, vitlöksbröd och blåbärspaj med marschan kräm, det var jag, Maggie, Virre och Fannie och det blev en mycket rolig kväll med mycket skratt. Galna som vi är så kan jag ju säga att det blev mycket prat om väldigt viktiga och speciella ämnen och massa mys. Sen cykla jag och Maggie till bussen och nu sitter jag i sängen med Jossi och Hedda och ska snart sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0