Filminspelning

Nämen tjenare tjenare!

Nu sitter jag på skolan, har dock slutat så mamma om du läser det här så kan du inte klaga över att jag gör annat när jag är i skolan. Haha ja nu ska vi se vad som händer idag. Det blir träning, basket såklart och ja plugg.. Nu till lite roligare saker!

Igår var jag med på en filminspelning som Arvid har skrivit manuset till, Arvid hade oss i filmkunskap förra terminen, men har nu slutat på skolan för att skriva ett långfilms manus. Iallafall så hade han även skrivit ett manus till en kortfilm, tillsammans med Staffan och Ville som jobbar på vår skola gjorde dem en produktion, där statister söktes. Så där var jag alltså igår, tillsammans med Maggie och massa annat folk från Gotland. När man är statist är det alltid mycket väntan och du måste vara tålmodig, men jag kan säga att vi lärde oss grymt mycket och träffa även mycket nytt folk. Det var roligt att vara med på en produktion utanför skolan, som även kommer visas antlingen på Roxy, den mindre biografen i Visby eller Biostaden som är den största. När jag och Maggie blev törstiga var det bara att gå upp till fiket och ta en dricka och säga, skriv det på produktionen. Kändes väldigt lyxigt! Så under kvällen hann vi med både läsk, fika, pizza och godis. Självklart spela vi in massa också, filmen utspelade sig på en krog och sedan vid en buss. Det var meningen att vi skulle vara klara vid halv sju, men inom detta yrke kan du inte förvänta dig att tiderna hålls. Strax efter halv tolv cyklade vi hem, med oss hade vi var sin biobiljett som vi fick för vi varit med. Så vid tolv kom jag till Mange som satt upp och vänta på mig, snacka om jag var trött, jag somna typ direkt.

 

Nu ska jag skriva lite på engelskan medans jag väntar på att bussen ska gå, puss<3


Kommentarer
Postat av: Lena

Det är bra att du gör skol jobben på skolan och inte bloggar istället - det gillar jag.

2011-04-06 @ 21:21:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0