Livet

Hej påsklov och hejdå sista skoluppgiften.
Överlycklig över att alla jobb nu är inskickade och att jag bara har teater kvar. Dessutom ska jag ju hinna med att gå på balen och ta studenten, som också är lite små roligt sådär. Mitt i allt detta väljer jag att söka in på massor av högskolor vilket gör att jag i princip måste åka runt hela Sverige för att göra antagningsprov.

Om två veckor är det antagningsprov på Teaterhögskolan i Luleå, om några månader blir det Örebros Teaterpedagog högskola och efter det far jag till Delice och söker till teaterlärare på en högskola i Göteborg, kul, spännande och nervöst.

Förra veckan träffade jag Olle som har jobbat på teaterhögskolan länge och tränade på min monolog till antagningsprov som jag ska göra om två veckor. Det gick riktigt bra och jag fick massor av bra tips, så nu är jag super taggad.

Annars har lovet startat riktigt norrländskt, skoter, grillning, gå på isen, se på Luleå hockey, Northland basket och Lf. Vädret har varit kanon och veckan är fullspäckad med äventyr. Imorogon bitti ska jag och hälsa på min kusin i skolan och sen ska jag och dansa Zumba på Inpuls och efter det Tema dans aerobic. Sen ska jag till farmor och sova över och mysa där hela måndagen och tisdag.

Kommentarer
Postat av: Lena

Nu är du hemma och det gillar mamma.

2013-03-25 @ 17:15:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0