Visby rosornas stad

Hejsan
 
Då var det gjort, mitt första intagningsprov till Teaterhögskolan och jag var knappt nervös, jag glömde inte bort texten och jag var nöjd med min insats faktiskt, men så kommer dessa undantag från de bra sakerna jag just räkna upp, för förutom att jag satt och vänta på T-Centralen till tre på natten på ett försenat tåg, så var jag sjuk, kom försent till intagningsprovet och hade ingen röst, jag fick nätt och jämnt fram det jag skulle säga, men tappa rösten några gånger och inte hjälpte det mycket att jag drack flera tusen koppar med varmt te och åt miljoner halstabletter. Så jag reste i ett dygn för att få göra mitt intagningsprov som jag tränat på, som jag väntat på och som jag betalt massa pengar för att få göra, för att knappt kunna prata. Aja, jag gjorde mitt bästa och det gick inte så bra den här gången, men i april blir det Luleå och då ska jag ha revanch och jag ska inte tappa rösten. Förutom provet så träffade jag flera fina personer som jag sedan umgicks med resten av förmiddagen, vi gick och åt på en thai restaurang där de serverade kryddigmat som var bra för min onda hals. På kvällen checkade jag in på mitt vandrarhemsrum och sedan gick jag och kollade i affärer, hittade en ny favoritaffär, Tiger hette den och där köpte jag en lysande kanin, som kan lysa i flera olika färger som jag tycker är så otroligt söt, choklad riskakor, tuschpennor och en present till Sofia, som jag bara var tvungen att köpa. Annars hittade jag en godisskål på Lagerhaus som var väldigt fin, rosa och väldigt nödvändig, HOST. Jag behövde den faktiskt och kaninen med, eftersom jag inte fick köpa en riktig.. När jag hade gått ett tag på stan och mörkret började falla över stan, gick jag hem till mitt rum, låg och tittade på tv i sängen och åt godis. Nästa morgon packade jag mina grejer och tog tåget till Stockholm där jag inhandlade en superfin blommig ryggsäck från Accessorize som jag bara älskade, gick även in på Buttericks och köpte en vargmask till en av barnen som ska spela varg i Alice i Underlandet, egentligen var det en kattmask, men ser ut som en vargmask och de hade ingen till en varg, men tror den blir bra. Medan jag satt och vänta på bussen åt jag naggets och lyssnade på Lars Winnerbäck och Håkan Hellström och tänkte på Visby rosornas stad, som jag bara har ett halvår kvar på, knappt det.
 
Detta var min fart fyllda helg, hoppas ni haft många fina äventyr och att veckan blir rolig<3

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad strongt att du kunde genomföra audition trots att du var så förkyld och trots att lite nattsömn på grund av tåg försening.

2013-01-23 @ 15:50:44
Postat av: sofia

Du berättade aldrig om ryggsäcken! Jag förlåter dig om du tar kort på den <3 Det tar inte så lång tid, faktiskt!

2013-01-23 @ 18:34:11
URL: http://sofffiak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0