Längtan

Solen i ögonen, det är precis det jag och Sofia kommer få uppleva om lite mer än en månad. Hur kan det äntligen vara dags? Sen vi var små har vi pratat om att när jag går trean och hon tvåan skulle vi resa utomlands tillsammans och nu är det den tiden och det känns som nyss vi var tio år och drömde om att få resa själva. Vårt resemål blir Egypten, till ett fyrstjärnigt hotell vid vattnet, dessutom har vi all inclusive både på hotellet, vid poolen och på stranden där vi kommer steka oss gyllenbruna. Jag längtar så så mycket, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Tänk er, vattnet är så klart att man kan snorkla alldeles vid strandkanten, det finns hur många olika sorters fiskar i alla dess olika färger och jag får dricka, äta och fika hur mycket jag vill. Shopping finns det också möjlighet till och dessutom billig sådan och så ska vi på massor av olika äventyrsresor, bland annat funderar vi på jeepsafari i solnedgången, där man sedan övergår från att åka bil i öknen till att rida på kameler. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket fint hotell! Kan inte jag få följa med?
Ni kommer att ha det hur bra som helst.

2013-01-14 @ 21:57:04
Postat av: Robert

Vilka härliga bilder!

2013-01-16 @ 14:23:44
Postat av: sofia

Du och jag. Tillsammans. Utomlands. Som i drömmen när vi var små. Länge sedan, men allt är ändå sig likt. Bara du och jag. På ett soligt ställe. På en vacker plats.
Jag längtar mer till detta än tills jag fyller 18!
Sofia och Emma. Ensamma i den stora världen <3 Så tyvärr Lena, en annan gång kanske. Denna resa är våra barndomsfantasier som blir verklighet.
Det kommer bli underbart kära vän! <3

2013-01-18 @ 18:39:02
URL: http://sofffiak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0