Vi är dem som kan skratta om allt med varandra

Hej
 
 
 
 
Det gick ju bra för mig att skriva här, men så blir det när jag har kärnämnen och är sjuk. Har knappt kunna gå upp ur sängen sen i tisdagskväll, ännu mer tur hade jag eftersom det passade bra att min pojkvän åkte till Norrköping i helgen eftersom jag ändå hade två matcher, som jag självklart kunde spela. Istället har jag legat hemma helt ensam och inte orkat röra mig, tvingat mig själv att gå til affären, för att sen ätit mat bara för att jag skulle kunna ta medicin utan att få ont i magen. Det är roligt att vara sjuk, när man är ensam, måste städa, handla och göra läxor. Hur som helst så började jag må bättre igår, så cyklade sakta in till stan och mötte Hedda och Josefine, handlade mat på Coop och sen cyklade vi hem till mig för att mysa, äta currykyckling med ris och sen världens godaste marängswish till efterrätt, som vi åt med varsin sked direkt  ur skålen. Sen såg vi massa roliga klipp och jag skrattade så mycket att jag höll på att hosta ihjäl mig. Josefine var tvungen att åka hem sen, så hennes mamma kom och hämta henne, men Hedda stannade och sov över. Vi såg på en dålig komedi som hette Yung Adult, som inte hade någon mening alls typ, pratade om allt möjligt, drack te, åt godis och myste till sent på natten, vi lyssnade även på Håkan Hellström, som även släpper sin nya platta snart, underbart. Väntar däremot ännu på Lars Winnerbäcks skiva som han spelade låtar från i sommras, när Amanda, Ewe och jag var i Skellefteå och såg honom live, kärlek. Vill så gärna höra mitt svarta paraply igen, vet inte om den hette så, men han sjöng om det i alla fall, hur som helst så älskade jag den låten och har velat höra den om och om igen sen dess, men det står ingenstans om när hans skiva kommer, blir galen.
 
 
 
 
 
Nu på morgonen åt jag och Hedda en god frukost och hoppades på samma härliga väder som igår (ingen snö, sol och knappt blåsigt), men idag hade det snöat och såg lika tråkigt ut som vintervädret, det kommer nog resultera i att jag inte orkar gå ut idag. Ikväll kommer min älskling hem, längtar så mycket. Om mindre än tre veckor åker Sofia och jag till Egypten, ska bli så underbart. Däremot så har jag typ tre veckor intensiv skola innan dess med två prov och en muntlig redovisning i veckan som jag helst vill glömma, genom att krypa ner under täcket och lyssna på Lasse, med en kopp te i en av mina finaste muggar som jag fått av Lina min fina och bara sova tills jag åker till sandstränder, där man får sand melan tårna, medan man springer till det kristallklara vattnet för att bada med fiskar i alla världens färger. Snart, snart, snart är det slut på kärnämnen för gott, finito, över, aldrig mer, jag längtar så det gör ont. För efter påsk, då har jag bara teater enda tills studenten, då kommer livet leka, ja det kommer vara som en dans på rosor. Ingen engelska eller litteratur historia, bara föreställningar, där jag ska agera och regissera, varma dagar med äventyr och underbara kvällar. På Kristi Himmelfärd kommer även min fina vän Amanda hit och hälsar på och på några dagar ska jag hinna visa henne allt som finns här på Gotland, även om det betyder att vi kommer behöva vara vakna nästan dygnet runt. Tänk att sista året på gymnasiet skulle kännas såhär, det hade jag aldrig tänkt mig, men även om det är stressig, roigt och tråkigt på samma gång, gillar jag ändå nuet och snart börjar väl livet på riktigt antar jag. För efter gymnasiet blir det antingen högskola, jobb eller resor, eller alla tre. Jag vet bara att det finns massor av underbara saker att upptäcka som jag har att längta till, så varför inte bara njuta av alla äventyr livet bjuder på?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Äntligen bloggar du igen.

2013-02-04 @ 15:01:03

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0