Planer och spännande saker i höstens mörker

Hej

Nu var det ett tag sen jag skrev här, men livet är fullt med spännande fenomen så skriver när jag hinner.Tänkte uppdatera er lite om vad som hänt mig sen sist.

Jag och Josefine har varit till några skolor och informerat om vårat projekt, vi ska ju som ni nog redan vet skapa en teatergrupp för barn som är mellan10-13 år. Grejen är att vi hade tänkt oss en grupp på ungefär tio stycken och nu har vi efter att besökt två skolor en lapp med 50 intresserade! Är ju super kul att så många är intresserade, men vi har fortfarande två skolor till vi ska till och hur ska vi kunna sätta upp en föreställning med så många barn? Det här kommer typ bli mitt livsprojekt känns det som.
 

Från teater till basket, jag har börjat träna frtidsgruppen i basket nu, dem är inte så många och än så länge är det bara killar som dykt upp. Det som är kul är att dem har utvecklats bara från första träningen till den andra, dem kommer ihåg vad jag sagt för regler, i alla fall de flesta och alla försökte i alla övningar, så kul att vara tränare. Dessutom så får jag betalt, jag får alltså göra något jag tycker är kul samtidigt som jag jobbar.

Förutom mina tusentals läxor, prov och tal jag ska hålla i alla ämnen så tränar jag så mycket jag orkar och hinner, den här veckan har jag däremot inte tränat så mycket eftersom jag varit rejält förskyld och haft allmänt ont överallt.

En annan sak som jag tycker är så underbart med hösten är alla fina kläder som finns att köpa, underbara färger, mönster och varma tröjor. I fredags var jag och shoppade lite och köpte då en vinröd klänning som var av bomullstyg på framsidan och av spets på ryggen, den är så otroligt fin, köpte den på Bikbok och vill bara att det ska bli tillfälle att ha på den snart. Förutom min vackra klänning köpte jag en bikiniöverdel och en annan underdel på Lindex, samt en sval strandklänning som får mig att tänka på utlandet. Synd bara att det är flera månader tills jag och Sofia ska utomlands med våran otroliga engelska.. Jag fick också med mig världens underbaste hårspray som luktar jordgubb, jag har aldrig haft det förut, men fått låna när jag varit hos moster och sen dess har jag suktat efter det. Det roliga är att jag inte använder hårspray, men nu ska jag börja bara för att det luktar så gott.
 
 

Igår var det Visbydagen, jag jobbade från klockan tolv till tre på Storatorget där det var marknad, jag sålde te, tygpåsar, muggar och teburkar. Det var sjukt kallt och jag drömmde om att äta saffranspannkakan som han i ståndet bredvid sålde och efter flera timmars väntan skulle jag och Matilda äntligen köpa Gotländs salmbärsglass och varm saffranspannkaka, men får då veta att det var mandel i saffranspannkakan, besvikelsen var olidlig.. Hedda, jag och Matilda tröstade oss med att gå på loppis och sen gå på fiket och dricka Chailatte, som är sådär gott att man skulle kunna leva på det. Efter vi fikat klart, begav vi oss till Coop för att handla middag som tillslut blev lassange och till efterrätt amrikanska pannkakor med sirap. Otroligt gott och mättande.. När vi proppat i oss allting var det fest som gällde, så min locktång fick komma fram ur väskan, hedda bytte om till frisör och fixade mitt hår så som jag älskar att ha det. Efter det kastade jag av mig jeansen och tog på mig min svarta paljettkjol, tillsammans med mitt svarta linne och plommonlila strumpbyxor och kvällen var i full gång. När alla var klara för party, tog vi på oss jackorna och begav oss till O´learys där vi mötte upp lite folk, efter en drink och massor av pomfritt drog vi vidare till Rockbaren för ännu en drink och mer musik och prat, när det stängde kring ett tog vi våra jackor och gick vidare till Masters för att dricka cider som smakade som äppeljuice i fina vinglas. När natten började gå emot sitt slut, gick jag och hedda arm i arm hem. Efter en rolig och lång dag/kväll/natt kröp jag ner i sängen bredvid min underbaraste pojke och somnade med detsamma.
 
 
 
 
 


Idag har jag vaknat bredvid min älskling, lagat lövbit med smörstekta kantareller, bea, vitlökssmör, sallad och potatis och ätit smaskigaste efterrätten med GB päronsplittglass, med mango, hallon, blåbär, vindruvor och ananas. Nu ska vi se på solsidan och sen ska jag sussa, för imorgon är det en ny vecka med nya äventyr, skolplågor och måsten.
 
 

Hoppas att ni har det bra, om två veckor åker jag hem till Luleå, kram<3

Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att du skrev ett sånt långt inlägg med fina bilder! Kram!

2012-10-09 @ 08:27:57
Postat av: Lena

Verkar varit en rolig helg!

2012-10-10 @ 14:04:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0