Ronja Rövardotter

Hej fina läsare<3

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen, men har haft fullt upp med att umgås med min underbara pojkvän och mina fina vänner. Dessutom har ju skolan börjat, så har varit här till cirka halv fyra och efter det har jag tränat och bara myst.

I tisdags drog jag och Maggie med våra hojar tyvärr inte motordriva, till ICA MAXI och handlade, efter det cyklade jag vidare till Coop och handla lite frukt och sånt och sedan vidare till min pojke. Vi lagade tagatelli med sås, paprika och tärnadbacon, det blev super gott. Efter det myste vi ett tag innan jag var tvungen att cykla till hallen för ett pass basket. När jag tränat åkte jag tillbaka till honom och såg på en film och åt ananas och chips, mums.


Vi hade även en gästlärare på skolan Mischa Gavrjusjov som har varit fotograf och ljussättare i många svenska filmer, han var bland annat B foto i Ronja Rövardotter. Han hade föreläsning om fotografering mm. Han jobbade även praktiskt med oss hela onsdagen, då han visade ljussättningar och hur man kan tänka för att göra bra bilder. Sen berättade han även hur de gjort Ronja Rövardotter och visade bilder bakom kameran, det var sjukt intressant. Han berättade till exempel att borgen inte var en hel borg utan att de byggt upp grunden och hade en modell som de sedan filmade så att de såg ut som att den hörde ihop med den riktiga delen. Sen berätta han även hur de gjort hoppen när de hoppar mellan borgens två delar och hur de gjort rumpnissarna så små gemtemot Ronja.


Efter skolan igår cyklade jag och Malin till Diana som fyllde 18 år och firade henne med några andra. Efter det cyklade jag hem till älskling som hade lagat mat och efter det såg vi lite film och bara myste.

Nu ska jag gå och äta lunch, puss<3


Kommentarer
Postat av: Lena

Du verkar ha fullt upp som vanligt.

2012-01-12 @ 18:53:11
Postat av: Lena

Kul att du har börjat blogga igen.

2012-01-13 @ 16:07:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0