Rosor, teer och underbara stunder

Hej

Bloggen är lite underprioriterad just nu och det märks att jag inte har skrivit här på ett tag för det går ju lite segt att skriva.
 


Läget i livet just nu är toppen! Har jullov, umgås med nära och kära, förutom min älskling som är många mil bort. Jobbar lite extra för att tjäna in några slantar till den efterlängtade utlandsresan som jag och Sofia ska på om cirka två månader. Det kommer bli underbarast och spontanaste grejen jag gjort, även om vi har planerat resan i cirka tio år. Fast vart har vi inte vetat och kommer nog inte veta innan vi sitter på planet, eller ja förhoppningsvis då. Annars så pluggar jag till intagningsprov till teaterhögskolan i Malmö som jag ska besöka i januari och planerar inför vårterminen som ska fyllas med underbara, perfekta stunder, med mina fina på Gotland. Sista terminen kommer nog bli rolig, minnesevärd och jobbig. Hur ska jag kunna lämna min lägenhet? Känns ju som att jag alltid ska ha den, har det ju så fint och mysigt i den.. Hur som helst så rullar allting på och jag är glad, lyckig och kär. Livet är faktiskt en dans på rosor just nu och det älskar jag. Sen har jag även kommit på att jag vill studera till teaterpedagog, tycker det är så roligt att lära barn och ha grupper. Så gissa om jag är taggad nu inför våren när premiären för Alice i underlandet med mina fina teaterungar vankas.
 
 

Förutom dessa gulkorn i vardagen så fick jag även dröm jeansen idag från Carlings och i julklapp fick jag bland annat ett rosa muffinsjärn, en soda stream och en Lars Winnerbäck affisch som ska inrams och skina upp min vägg, precis som hans musik. Jag fick även underbart porslin, fina burkar och himmelska teer.
 

God jul, gott nytt år och en sak till, jag är tillbaka!
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Sofia is overhappy (ett nytt ord?) när Emma bloggar! ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR verkligen handbilden med blommor. Och ja, någon dag kan jag hjälpa dig att fixa vad det nu var ;) <3
(bara du bloggar oftare)

2012-12-27 @ 12:16:26
URL: http://sofffiak.blogg.se
Postat av: Amanda

du är finaste i världen, tycker om dig så himla mycket. ska bli fantastiskt fint att besöka dig i maj. puss mitt hjärta

2012-12-27 @ 22:15:53
URL: http://ajonssons.blogg.se
Postat av: Lena

Kul att du bloggar igen.

2012-12-30 @ 10:18:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0