Rosetter<3

HALLÅ DÄR KÖPBLÅBÄR!

Nu är jag hemma i Luleå, jajemen ni höre rätt! Emma is back in Norrland and she like it! Kom hem inatt vid ett, halv två, satt och drack te och åt en underbart god kladdkaka som min fina mamma hade gjort<3 Var resa hela dagen igår, eller vi hade skola tills lunch. Det var genrep och direkt efter det föreställning av redovisningen som vi gjorde för några veckor sen, det var bara filmarna och några från Säve som kom och tittade, men var kul ändå. Vi spelade in det ännu en gång, eftersom Wolfi hade missat ljudet på förra filmen. Så efter lovet ska jag köpa den så mina vänner och familj får se den. När vi slutat gick jag och Maggie och åt i skolan, riktogt god mat för en gångs skull (kyckling gryta).

Efter det fick vi gå tillbaka till A7 för jag hade glömt en av mina väskor där.. Sedan bar det av till ÖB och Atterdags för att köpa mackor, ishavssalld, skinka och godis till resan. Det blev goda mackor och jag tog en snabb dusch hemma hos Maggie innan vi gick förbi Öster för att köpa åksjuketabletter och sedan gå till båten. Väl där visade det sig att båtbussen inte var bokad typ, så det blev massa tjorv och gorm för att hon skulle få ut en bussbiljett åt mig, men det gick tillslut. VI slog oss ner inne i väntesalen och där började en ganska läskig tant prata med oss och frågade om typ vi var fotomodeller och berättade sina livhistorier och massa! Nog var hon trevlig, men det avr lite obehagligt att hon frågade om vi bruka fota oss själva och om vi satt på facebook och massa.. Aja jag sa att vi skulle gå och socialicera oss med resten av klassen och vi sa hejdå till henne och gick till de övriga i klassen som skulle åka hem.

På båten satt jag och Maggie med klassen och prata och jag satt även och myste med min pojke som också skulle hem.båtbussen var det fullt så fick varken sitta bredvid honom eller Maggie, så det blev att lyssna på musik och försöka sova. Väl i Stockholm blev det ett snabbt hejdå till dem båda och massa kramar och pussar innan alla sa hejdå till varandra och jag gick till min flygbuss som tog mig till Arlanda. Där fick jag vänta ännu mer och när jag sitter i väntrummet ser jag någon jag känner igen, kan det vara Amanda som spelade i Hööken, nä jag inbillar mig nog.. Båda tittade ner och när jag kom in i planet tänke jag, tänk om det visar sig att det är hon och att jag valt just den platsen bredvid henne! När jag ska gå förbi hennes plats, ser vi att det är varandra och hälsar och jag är beredd på att fortsätta vidare, men just som jag är på väg inser jag att jag ska sitta mellan henne och en annan snubbe, haha komiskt. Vi snackar i ett under hela resan och flygtiden gick då ganska fort och det var kul att få prata med henne, hon har ju flyttat precis som jag och vet hur det är med att hitta nya vänner, lära sig en ny stad och allt som en flytt handlar om, så vi hade mycket att prata om. När vi klev av planet och sagt hejdå, kom mamma och mötte mig och hela familjen åkte hem.

Idag har jag och mamma kört Sofia och hennes familj till flyget för hon skulle till London, dumma fia! Hann iallafall umgås med henne någon timme på morgonen och vi prata på om så mycket vi hann få fram innan hon skulle kliva ur bilen och åka<3 Är glad för hennes skull iallafall! Efter det åkte jag och mamma för att handla lite och hon köpte ett par svarta strumpbyxor med vita rosetter och prickar på åt mig, dem var så mig! Vi åkte hem åt en bamse frukost och sen har jag hållt på att göra klar morfars present, jag ska nämligen dit nu och äta middag för han fyllde år igår<3 Grattis jag älskar dig<3





 


Kommentarer
Postat av: Lena

Nu är du HEMMA och det innebär att jag är glad.

2011-02-27 @ 08:01:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0