Pröjsa då! Tror du jag är rik eller?

Hej

Nu tänker jag deppa! Varit sjuk i två veckor nu, feber, ont i halsen, ont i kroppen, hosta, illamående.. F*N ALLTSÅ! Ja i veckan var jag till läkaren igen, fick ju ingen medecin förra gången och hon sa att jag fick ringa om det inte blev bättre. På Gotland är det inte gratis att gå till läkaren utan det kostar 100 kr, så jag frågade hon om det skulle kosta om jag skulle komma tillbaka och hon sa såklart nejdå inte när det är återbesök. Jag fick då tid i onsdags eftersom febern bara blev högre och hostan var väldigt dålig, gick dit halvt död och väl framme tvingar kärringen mig att pröjsa 100 spänn till, jag berätta som det var och hon bara tyvärr det är inte hon som bestämmer det! Vad är det här, ska man behöva betala sjukvården när man är barn? Hur rik tror de att jag är, jag är fattig student och har inte mycket att leva på.. Iallafall så fick jag bara gå in till en annan läkare som hette Alfredo Tonto, han sa att jag självklart skulle ha medecin så det blev både hostmedecin och pencelin.

I helgen skulle jag då till Norrköping med laget, två matcher skulle spelas och jag har längtat efter det här i över en månad, ja det visar sig att jag mår lite bättre på morgonen, jag bestämmer mig för att åka och spela lite iallafall, men sen visar det sig att jag börjar må illa av pencelinen. Ja så nu sitter jag här, as sur över att jag inte kan åka, halvdöd, omringad av massa bananskal, gammal juice, te och i ett instängt rum med dålig musik som jag inte ens fattar varför jag lyssnar på. Jag har inte varit i skolan på flera dagar, missar massa viktig produktions tid och missat fredags myset med klassen, toppen! Jag vill bara hem till mamma och pappa just nu, till min säng, ha någon som pysslar om en och inte ligga här och tvinga i mig äcklig pasta som jag är så otroligt less på.

Tur att Hedda ska komma hem snart, jag har lovat henne att möta henne vid bussen, får se vilket äventyr det blir att ta mig dit. Läste ett underbart inlägg på Jempans blogg idag som fick mig att skratta! Annars har jag smsat med min älskling som får mig på bättre humör<3

Beso<3


Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars dej och jag tycker också att det är helt fel att barn får betala för läkarbesök. Krya på dig!

2011-02-18 @ 21:59:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0