Dumle, Håkan, grodan och förvirrade tjejer

Stockholm i mitt hjärta<3

Sitter nu hemma hos Malin i myskläder och tänkte skriva lite om helgen.
Fredag- Dagen började med att jag vaknade upp bredvid min älskling och vi cyklade till skolan, jag gick i skolan till lunch och sen cyklade jag till båten. Båtresan spenderades med Mimmi och hennes pojkvän och vi hade det super mysigt. Vi såg på filmen "Hur många lingon finns det i världen", eller ja det var mest Mimmi och jag som såg och typ höll på att börja stört gråta.. Den är ju så fin! Vi spelade även kort och sånt roligt och socialt. Så dagen började riktigt bra, inte blev det sämre precis när vi fick gratis båtbuss eftersom personalen fått för sig att alla ungdomar åker gratis. Vi klagade inte precis!


Mimmi taggar

När vi väl kommit in till stan och träffat Malin och Diana trängde vi ihop oss med alla andra galna Håkan fans på pendeln till Grönan, inte nog med att det var trång, utan smart som jag är hade jag köpt med mig en kebab på vägen som jag kladdade i mig. Sen blev det yttligare en timme i kö för att komma in. Väl inne var all resande, trängsel och köande borta med vinden, alla var super pepp och Mimmi och jag tryckte in oss i smeten av människor för att hamna nästan längst fram. Ibland är det bra att vara kort! Varför då kan ni då undra? Jo, därför folk tycker synd om dig att du står så långt bak och ger plats för dig så du kan se, hihi. Nästan längst fram stod alltså Mimmi och jag skrikandes och lyckliga!



Håkan är en så otroligt bra live artist, det var så häftigt. På väg ut drar jag och Diana en påse i ett av lotterierna och får oss en fin Håkan groda som vi ska ha delad vårdnad om. Som om dagen inte var nog bra hittar jag en mega dumle vid bussen som några glömt eller lämnat! Jag som aldrig någonsin vinner? Lycka kallas det<3
Efter det träffade vi lite folk och sen blev det att sova.



Lördag- Vaknar, äter dumle till frukost, vädret är underbart varmt för att vara september och bussen tar oss mot storstaden Stockholm. Under dagen har Diana och jag hunnit med både hambugare, Chai latte, shopping och att virra bort oss, dagen har alltså varit fantastisk. Vi hittade tillslut till Gallerian, men inser då att allt har stängt.. men vi hittade ju, så vi var väldigt nöjda med oss själva. Det kommer ett inlägg sen med det jag köpte.




Nu sitter jag hemma hos Malin, har just duschat och ska snart dricka te, mys.


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad glad jag blev när jag läste det här inlägget. Du verkar ha haft det super kul i Stockholm.

2011-09-11 @ 10:55:13
Postat av: Robert

Va gott med dumle.

Hoppas du sparar lite till mig?

2011-09-12 @ 11:42:15
Postat av: Mimmi

IT WAS AMAZING!

TAGGTAGGATGAGAGATAGAGGATAGGGA! T A G G A

2011-09-13 @ 22:02:43
Postat av: Mimmi

IT WAS AMAZING!

TAGGTAGGATGAGAGATAGAGGATAGGGA! T A G G A

2011-09-13 @ 22:03:05

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0