Fuck my life, Lingonbacken

Produktion

Jag vet inte om jag tidigare nämnt vad vår nya teaterproduktion handlar om och ska heta. Om jag sagt namn tidigare, har det nu ändrats och innehållet har också blivit rätt annorlunda, så jag tänkte att jag skulle dra igenom det igen för er.



Föreställiningen ska heta, Fuck my life, Lingonbacken och handlar om att finna sig själv, dagens samhälle, droger, konst, att hamna med fel umgänge, ensamhet, att förlora någon som står en nära och vardagens komiska incidenter. Vi kommer bjuda på både glädje, komiska karaktärer, kenpiga personligheter, komplicerade förhållanden och på fruktansvärda misstag.



Diana, Anna och jag skriver manus till pjäsen och det är betydligt mycket mer jobb än man tror kan jag meddela er. Det tar typ en till två timmar att skriva en scen.. Imorgon har vi studiedag, så då ska jag skiva en rätt lång scen, men det går nog bra eftersom jag tycker att det är sjukt roligt att skriva.



Min karaktär heter Tilda och är en person som spelar social, glad och tuff, men egentligen är ensam och rädd. Hon stänger utanför de som betyder mest och lyssnar på de som hon egentligen inte trivs att vara med. Hon passar inte in i den kretsen, men önskar nog att hon gjorde det och väljer därför att leva så. En komplicerad karaktär som är rätt naiv, men egentligen riktigt snäll, bara det att allt blir så fel hela tiden. Därför slutar hon säga vad hon tycker och bara följer med strömmen. Det är en rätt stor utmaning för mig att spela Tilda, eftersom hon är ganska annorlunda mot vad jag är. Hon har även två helt olika sidor som hon visar i pjäsen och en hel del hon gömmer inom sig.


Kommentarer
Postat av: Lena

Det ska bli riktigt kul att få se eran föreställning

2011-09-22 @ 14:45:35
Postat av: Robert

Nu sitter jag på stadsbiblioteket och har precis lyssnat på Gotlands radio på er.

2011-10-15 @ 11:35:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0