Mys helg

Hej

Eftersom att jag inte har skrivit om helgen så tänker jag göra det nu, fast det är tisdag.
I fredags hade jag och älskling månadsdag, han bjöd ut mig till en restaurang som heter bistrobaren borgen, där vi åt pizza, jag åt en med skinka, ost och ananas, den var super mumsig. Efter det gick vi en promenad till Nordagravar där vi mötte lite folk som vi stog och snacka med ett tag. Sen fortsatte vi våran promenad längst vattnet och såg på solnedgången, vi satte oss även ner ett tag på en bänk och myste. Efter det gick vi hem till pojken min för att se på Svampbob filmen och äta godis och chips. Kan det bli mysigare? Jag har världens finaste pojke<3

Bilderna som kommer, är tagna i lördags.






På lördagen var ja tvungen att kliva upp tidigt för skulle till Domkyrkan för att spela bitar av våran pjäs "Käre President", den jag har skrivit om tidigare. Det blev att uppvärma lite, sminka sig, byta om och locka folk som var köpgalna nere på loppisen för att stanna upp och se lite avkopplande underhållning. Vi sålde även vår pjäs på dvd och alla pengar vi fick in gick till aids och hiv drabbade. Efter första föreställningen gick vi ner till loppisen och fynda lite, jag hitta en jätte fin röd klänning med vita prickar, en mörk turkos kofta och en vit och svart mönstrad tröja. Vi fika lite också och sen tagga vi om inför nästa föreställning som vi körde där nere bland loppisen på en liten scen. Det var roligt att få spela teater igen, men lite trist att det var så mycket ljud omkring och att vår scenografi och ljus som vi haft tidigare inte användes. När vi spelat klart fick vi tårta av vår teaterlärare Niklas och sen begav jag mig till älskling en liten stund. Sen gick jag till stan och köpte ett par svart korta underskjorts med spets, på cubus och efter det vandrade jag vidare till Coop för att köpa lite grillad kyckling och potatissallad som jag sen åt i solen. Efter ett tag kom Maggie och Hedda och vi drog ner till Almedalen där det var massa folk. Vi satt där åt kakor, mat, godis och myste i solen. Framåt kvällen åkte jag hem en sväng och packa lite grejer som jag behövde och sen tillbaka för att umgås lite och sova hos sötnosen<3










Denna söta klänning och spets underskjorts köpte jag.

Söndag helgens sista sovmorgon och återigen skulle jag upp tidigt! Denna gång för inspelning av treornas slutprojekt. Min roll var ett sagoväsen som trollband killar och fick dem på fall. Det var roligt att få spela lite annorlunda än jag brukar och jag fick ha på mig en massa smink, grenar i håret, flätor och en vit klänning med tyllkjol med ett bälte till. Filmen ska visas på bio här i Visby den 1 juni. Mellan inspelningarna hann jag med ett basketpass med inte mindre än Micke baskettränaren för ungdomaslandslaget och för Basketgymnasiet i Luleå. Han kände igen mig och var rätt förvånad över att jag befann mig på Gotland. Träningen var sjukt kul, men det märktes att man varit ifrån Marias pass ett tag. Sen blev det att laga mat med Mangis och efter det tillbaka till inspelningen.


Så såg jag ut, bilden är tagen med mobilen så inte så bra kvalla.



Kommentarer
Postat av: Lena

Fullt upp som vanlig. Kan du inte lägga in foton från helgen jag är så nyfiken.

2011-05-24 @ 21:07:07
Postat av: sofia

sicken snäll poljke du har och skicken söt klänning! Den tycker du inte om va?<3

2011-05-25 @ 07:43:37
URL: http://sofffiak.blogg.se/
Postat av: Lena

Fina bilder i solnedgången och klänningen var hur söt som helst.

2011-05-25 @ 14:22:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0