Dramatik

Hejsan!

Anledningen till att jag inte skrivit är att det har varit saker att göra hela tiden och egentligen har jag det nu också, men tar en paus och skriver lite.



Ja veckan som varit har bestått av träningar, kompisar, skola, mys och ja lite allt möjligt! Idag har jag sett tvåornas novellfilmer som var sjukt bra. Annars har jag haft engelska och svenska, fast sitter hemma nu och jobbar med svenskan istället för att göra det i skolan. Hade även betygsprat med Wolfi om betygen i Scenisk gestaltning A och Röst och rörelse och jag är så lycklig, hihi.



Annars ska jag plugga idag tills klockan slår halv sju, då blir det filminspelning. Jag ska vara med i en av treornas filmer och ska spela en älva av något slag, om jag fattat rätt. Ni får höra mer när jag har varit där. Ska dit och bli sminkad och få veta mer om manuset och sen blir det inspelning idag och imorgon.

På fredag ska vi även ha genrep på vår pjäs Käre president som vi nu gjort om till en kortare variant till förmån att samla in pengar till de människor som lider av hiv/aids. Så på lördag ska vi ha två föreställningar och det kommer bli grymt kul. Vi har i princip samma roller som vi hade på den normla versionen, fast alla scener är dock inte med nu. I den här kortare pjäsen ska jag spela min roll som aids drabbad mamma som kommer bestå av fyra scener och som kommer vara de centrala scenerna i dessa två korta uppsättningar. Så det ska blir kul! Om vädret blir bra ska vi även ha grillkväll med klassen efetråt, så jag hoppas på sol, mys och dramatik med mina fina vänner denna helg.

Här är en länk till GT där ni kan läsa en liten text om föreställningen, som någon fin människa har skickat in<3
http://www.helagotland.se/noje/default.aspx?articleid=6838611

























Kommentarer
Postat av: Lena

Det syns att du verkligen älskar det du gör. Lycka till på filminspelningen och pjäsen. Kram mamma

2011-05-20 @ 14:36:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0