Veckan som har varit full med överaskningar!

Hej

Som ni läste tidigare har jag haft fullt upp hela veckan, så har inte hunnit blogga så mycket. Nu kommer en lite sammanfattning av veckan.

Måndag: Kom tillbaka till Gotland, reste hela dagen, städade hemma och sov.

Tisdag: Gick igenom andra delen av föreställningen och så hade vi en gästlärare halva dagen som själv var skådespelerska. Under en av resterna sprang jag upp till film för att träffa min pojke och han hade köpt en present och ett kort till mig, han är så sjukt söt. Det var en smyckad spegel och ett jättefint kort där han själv hade skrvit en hel sida. Tänker inte skriva vad som stod här eftersom det är personligt, men det var så oerhört fint att jag blev tårögd. Efter skolan var jag hos Mangis ett tag och sen blev det träning. Det var skönt att få komma igång igen, efter lovet och min förkylning. Tyvärr är den inte bra än, jag har lock i örat, snuvig och hes, men jag kan träna iallafall! När jag duschat, gick jag hem till pojken, som följde med mig hem för att sova över. När vi kom hem drack vi te och myste och sedan blev det att gå och lägga sig.





Onsdag: I skolan gick vi igenom den tredje delen med våran gästlärare Anna och hon ändrade lite grann och petade på olika små saker. På morgonen innan teatern hade vi idrott, fast det var bara teori. När skolan var slut, gick jag och handlade en Suprim bugare på Max och sedan tillbaka till A7 för att skriva manus. Sedan åkte jag, Hedda och Jossi hem till oss för att se på film och äta kladdkaka och så skrev jag även klart min del av manuset.

Torsdag: I skolan körde vi igenom hela pjäsen två gånger och hade genomgångar om vad som behövdes förbättras eller ändras. Vi slutade halv fem och då gick jag och Johan och handlade frukost på coop. Efter det satt jag och åt frukost på skolan som middag och hjälpte Niklas vårna lärare och Carl i min klass med ljusbilderna, tills jag var tvungen att gå för att träna. Eftersom jag missat bussarna som gick för att hinna till träningen blev det att rota igenom kvarglömda kläder, det blev ett par skjorts som satt tajt rumpan och blev sedan bara större, ett lånad tröja av Elin och en svart större tröja på det och de snyggaste och bästa skorna ever, ett par smala, tryckande, knappt nå dämpande och fula blåa skor. Under träningen höll jag på att vricka fötterna ett antal gången, blev trampad på foten och jag säger bara det, jag hade lika gärna kunnat vara barfota för skorna sammarbetade inte alls med mina fötter. Efter träningen gick jag med Johanna P och Elin en bit innan jag svängde av till Mangis. Där duschade jag och sedan myste vi lite innan båda slocknade.

Fredag: I skolan blev det att fixa allt som inte hunnits fixa, städa, repetera igenom allt och tagga inför kvällens genrep för RB elever. Jag och Hedda stannade på skolan och satt och såg på Sveiges värsta bildförare och pratade. Klockan fyra var det samling och då blev det att sminka sig, fota, städa och uppvärma. Genrepet blev väldigt lyckat, även fast jag missade lite små saker. Publiken var underbar och vi fick sjukt mycket bra respons. När vi hade bytt om och pratat med publiken, gick jag och några vänner hem till Veronica, var där en stund och sen gick vi ut på en lång promenad som slutade med att vi hamnade på Mcdonalds. Sedan gick vi och mötte Heddas familj som kom med båten och fick skjus av dem hem. Hennes syster Astrid stannade hos och och hennes föräldrar fortsatte till deras vänner som de skulle bo hos. Väl hemma så tog vi det mest lugnt, för att var rätt trötta.

Lördag: Vaknade upp bredvid Hedda och Astrid, började dagen med att äta Astrids mannagryns gröt som var väldigt god och att se på en av mina favorit filmer She's the man, den är ju helt underbar, ni måste se den om ni inte har det än! Efter det fixa jag mig lite innan jag och Heddas familj tryckte in oss i deras lilla söta bil för att åka och storhandlaWillys.
Väl i bilen
ger Hedda mig hennes mobil och säger, Emma det är någon som vill prata med dig, jag bara okej.. Haha jag blev lite förvirrad när det var Mange som var i luren. Han hade nämligen tänkt överaska mig med att komma till mig, men när Hedda sa att vi just skulle och handla så blev dte ju inte så lyckat. Istället gick jag dit, när Hedda och hennes familj skulle ut och äta och gissa vad? Jo när jag kom in på han rum sträcker han fram ett kort och en bukett med blommor, jag blev så chockad att jag knappt kunde säga något. När jag väl kunde röra mig och prata igen, läste jag kortet och det var det finaste jag någonsin läst, han är så gullig. Han hade sprungit halva vägen från Bingeby för att hinna köpa blommor och allt till mig för att han skulle överaska mig genom att dyka upp utanför min dörr. Jag fick fem röda rosor, som  nu står i fönstret och gör mig lycklig.
Ni ska få bilder snart, måste bara ta några fler och ladda in dem på datorn. När jag varit hos min fina pojke, så blev det att storhandla allt från toapapper till frystabär till vattenkastanjer på burk. Efter det åkte vi hem och plocka in varorna och åt lite innan vi fick åka med Heddas familj till skolan för tre timmars förberedelse innan preimären. Jag är så sjukt nöjd, vi gjorde knappt något fel och det var jätte många som kom fram efteråt och sa att dem blivit väldigt berörda. Det är det som är det roligaste med att spela teater att få beröra andra och underhålla. När vi väl var hemma firade vi med att göra makaroner, creme fresh, kyckling och sallad och chokladbolls smet efter det och lite film innan vi cyklade in till stan för att ha picknick med klassen och lite annat folk vid vattnet. Där satt man och frös med hundra lager kläder och filtar, med musik och kakor, det var mysigt. Mysigt var däremot inte cykeln turen hem.







Söndag: Nu ska jag börja fixa mig för snart ska jag till skolan igen för ännu en föreställning.

Ha en fin dag<3

Kommentarer
Postat av: Lina

sv: Okej, jag använder en Canon 1000D :)

2011-03-13 @ 17:52:53
URL: http://liinaab.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka fina blommor som du hade fått av Mange.

2011-03-13 @ 20:38:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0