Sommar

Halloj på skoj!

Jo nog har det hänt mycket skoj och ploj på senaste tiden, därför jag inte riktigt varit aktiv här.. Haha eller ja, inte mycket är väl lite fel att beskriva min bloggtorka som. Hur som helst så har jag jobbat mycket, varit , sovit, myst och busat med min bästaste Sofia<3 Varit på Jennifers födelsedags grej, där jag träffade alla sunderby tjejer man inte träffat sen förra året typ (vissa av dem i allafall). Gått långa promenader med min söta hund Glory, fotat en hel del, varit med husvagnen till Haparanda med mormor, morfar och Ida, åkt till Finland, shoppat en massa kläder, varit på Ikea där jag köpte tallrikar, glas, skålar, pizza kniv, safttrattar, sprayflaska, strykbräda, stekpanna, två pack med rosa och gröna ljus, en mugg, två packet med olika burkar, snygg lila skrivbok med träd motiv och ja en hel del till. Jag lägger nog upp bilder senare på fynden. Min övriga shopping har bestått av en snygg spetsblus, blommiga cykelbyxor, en svart högmidje kjol med vita prickar, en second hand högmidje kjol med svart och vitt mönster, en svart liten väska med en blomma på, två par sandaler ett par bruna och ett par svarta. Idag hade jag min namnsdag, Emma, jag fick ett par svarta träskor och ett par blommiga strumpbyxor av mamma, världens finaste<3 Har jag nämnt att jag älskar kläder? Förutom det har jag varit i stugan, som jag faktiskt är nu, ätit jordgubbar, körsbär, godis, chips, glass, haha ja mycket gott har jag tryckt i mig i sommar. Som tur är har jag tränat lite grann i alla fall, jag har sprungit och cyklat lite, men mycket basket har det sorgligt nog inte blivit..

Saknar Gotland mycket nu, samtidigt som jag redan börjat sakna att vara här, även fast jag inte åkt än.. Känns konstigt att bo på två ställen, som om man har två olika liv, fast man är en person som vill vara på båda ställerna samtidigt. Jag har nu insett att jag inte kan det och försöker njuta av att vara i nuet och ta framtiden senare. Men jag kan ju inte undgå att jag verkligen saknar mitt basketlag, min klass, min pojke, min lägenhet, mina vänner och att spela TEATER! Aja nu ska jag sluta rabbla och njuta av mina färska jordgubbar och glass. Om två veckor drar jag med planet till Spanien, om en och en halv vecka åker jag till min älskling och om en dag så jobbar jag.. Haha nä men det är kul på jobbet också, man tjänar ju pengar! I veckan är jag ledig lite så då ska jag umgås med Amanda, Sofia, Josefina och kanske någon fler. Måste hinna vara med Carro också! Har rensat massa bilder på datorn nu, så snart kan jag börja ladda upp lättare och finare bilder. 

Puss och kram Emma är i stan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0