Göteborg

Hej det var ett tag sen sist jag skrev här<3

Men sen sist så har jag faktiskt knappt varit inne på datorn, hade besök från Skåne innan jag åkte tillbaka till Gotland och umgicks massor med mina fina vänner också, så hade inget behov av att gå in här faktiskt. Väl tillbaka på Gotland hade jag två basket matcher som skulle avklaras och vi vann en och förlora en, det var inte riktigt min helg och det gick väl sådär.


I veckan så har det varit skola och i måndags och tisdags så jobbade vi med olika texter och känslor, sen hade jag även estetisktval för första gången, vilket var bild för min del. Jag och Maggie knallade över till Säve och fick uppgiften att rita av en uppstoppad mås med endast en penna och ett sudd, skuggorna skulle synas och man fick mixtra lite, men formen var viktig. Jag som aldrig i princip hade ritat fåglar och speciellt inte med skuggor, tänkte att det här kommer gå åt skogen. Det visade sig däremot att det gick riktigt bra och var väldigt roligt, men svårt var det.


























































Träning både måndag och tisdag och så myste jag med min älskling efter skolan<3 På onsdag så bar det av med båt och sedan med buss till centralen och tåget till Göteborg. Sen hade vi några timmar själva i Göteborg, jag köpte en blus klänning från Zara, en over size t-shirt från Bikbok, en present till Sofia och ett par jeansleggings från H&M. Jag insåg även att jag blivit sjuk igen och när vi kom hem till Carl där vi skulle sova, satt vi alla i ett hörn ihop kurade och såg Smala Sussie det var en ja ganska rolig film haha.

Nästa dag så klev jag upp i sängen med ont i huvudet, feber från natten som började gå över lite, ont i halsen och snuva. Det blev att åka buss och sedan tåg till Lerum där vi skulle träffa den andra teater klassen som vi skulle jobba med under två dagar. Vi jobbade med uppvärmning, undertexter, text, slut och början repik, känslor och mycket mer. Från morgon till kväll, tränade vi och lärde känna varandra, det var jätt kul och framåt kvällen gick vi ut och åt med klassen och de andra. När dem hade engelska tog Veronica som är deras lärare, ut oss på en promenad i Lerum där jag fotade massor och besökte en kyrkogård och fick komma på en historia om en person som låg där och sedan berätta om personen för gruppen. När vi kom tillbaka till Carl på kvällen var vi ganska trötta och låg mest och prata fram tills vi somna.

















Andra dagen fick vi lära oss en ny text där vi bara skulle fokusera på känslorna och beröra publiken, när vi lärt oss den blev det tätt inpå en redovisning för några andra klasser på skolan och det var väldigt roligt, men lite närvöst sådär. Vi fick inte ens repetera innan och när redovisningen var gjord, blev det lunch och sedan ledig tid i Göteborg. Där köpte jag ett spetslinne, en söt penna och lite presenter till Sofia, eller till idéen har jag till hennes present iallafall. Haha nu blev du nyfiken va, men mer får du inte veta Sofia för jag vet att du tjuvläser. PÅ stan så blev det att gå på café med min älskade Delice som jag även träffade på onsdagen en sväng, det var underbart, men hade gärna haft mer tid med gumman. På kvällen var vi och såg pjäsen Kött Backateatern med Lerum eleverna och pjäsen var helt fantastikt rolig och gripande.

























Nästa dag bar det av mot Stockholm där jag och några vänner satt på ett café i tup tre timmar och drack Chilatte med en stor chokladmuffins och fotade. På båten såg vi på film och åt naco tallrick. När vi kom hem så blev det att lägga sig, jag pratade med min pojke en sväng och sedan sova.









Idag ska jag bara ta det lugnt för jag hostar hela tiden och har ont i halsen, inge vidare alltså, men annars har jag det jätt bra<3


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka fina bilder och vad kul ni verkar ha haft det på Göteborgs resan.

2011-01-17 @ 14:09:48
Postat av: sofia

nädu, jag läser aldrig din blogg! hah! är inte ett dugg nyfiken, jag bryr mig verkligen inte om dig din lilla plutt!



(a) :*

2011-01-21 @ 14:03:01
URL: http://sofffiak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0