Kliv ur masken och våga leva ditt liv!

Hejsan svejsan!

Jag dammsög även igår glömde skriva det, känner mig riktigt duktig just nu. Idag så sprang jag och Mange till bussen, haha det var väldigt roligt, han var helt slut. Jag tyckte också det var jobbigt, men han som inte tränar så mycket höll på att kolappsa. Han är så söt<3 Väl i skolan åt jag två mackor och sedan blev det lite tempo, rytmik och kraft övningar som uppvärmning på Wolfgangs karaktärs mask lektion. Idag jobbade vi med två olika sorts masker, en mask som var handgjord och där man kunde välja ganska mycket själv hur karaktären skulle vara, man fick anpassa sig lite bara. De andra maskerna var ganska strikta så man var ganska begränsad, men fanns fortfarande mycket att spela på. Efter mask och rörelse passet så hade vi en liten paus innan vi repeterade på våra egna slap stick nummer. För er som inte riktigt vet vad slap stick innebär kan jag berätta, det är när man slåss på scen och gör det med komiska inslag. Ett typiskt sånt fenomen är clownerna på cirkus. Maggie filmade vårat nummer så när jag får den kan jag lägga in den här.

 

Efter träningen blev det lunch, var köttgryta och ris, riktigt gott faktiskt. Efter maten gick jag och Maggie till sjuksystern för Maggie skulle boka tid för sitt knä, men det visade sig att hon bara hade öppet en och en halv timme per dag, alla dagar förutom fredagar och dessutom på morgonen, SEGT! Jag måste kanske kolla upp halsen för gör fortfarande ont. Gick till bibblo efter det för att kolla varför jag fått ett kravbrev om en bok som jag var nästan säker på att jag lämnat igen, hon skulle kolla upp det och maila mig om hon hittade den. Kolla nyss mailen och det visade sig att den var där, skönt. När vi hade gjort klart våra ärenden gick vi till bilden och började rita, uppgiften idag var att rita av en banan med kladdkritor och skuggor, vi skulle göra tre eller fyra stycken. Jag gjorde en på hela bananen, en med en tugga borta och en när det var lite kvar av den. Blev ganska nöjd, hade ju bara en och en halv timme på mig.




Fick gå lite tidigare för skulle till tandläkaren klockan tre. Gick halv tre för tänkte att det skulle bli ganska bra med tid då, men såklart så går det aldrig som jag vill. Cykellåset hade frusit så det gick inte att få upp, jag provade att dra, sparka titta surt på det, värma upp det och allt men det ville inte sammarbeta. När jag förgäves ringde mamma och pappa för att få hjälp kommer jag till telefonsvararen. Efter mer än tio minuter får jag tillslut upp det, fast det var jätte segt. Jag cyklar som en galning för att hinna, inte nog med att jag hade bråttom, såklart var det snöstorm, kallt, halt och motvind hela vägen! Jag hann iallafall fram i tid, dygn blöt av svett och snö och kall som en isbit. Går in för att dem ska fixa gluggen som börjar bildats, svaret jag får är, vi limmar till det där bakom där det låstnat.
Jag som trodde att dem skulle fixa det efter det sitter kvar i stolen,
gubben kollar på mig- ja du kan gå nu,
jag- hur det blir med gluggen?
gubben- ja vi får se hur det blir.
Jag- okej, ska jag ringa om någon vecka om de inte åkt ihop?
Gubben kollar på dataskärmen- jaha du är inte skriven här, nja jag vet inte vi tar det som det kommer, hejdå. Jag- Tack så mycket och stomar ut!
Väl ute blev det att cykla typ 7 km hem i snöstomen, sådär härligt mysigt<3 och sätter mig på toan och läser i damernas dassbok, får mig ett gott skratt och dricker en kopp te. Sedan kommer min underbara sambo Hedda hem och allt känns genast mycket bättre<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0