Ett, två, tre OST!

Godmorgon

Idag är vi komplediga så jag passar på att blogga lite medans jag lyssnar på underbar musik och dricker te och äter kladdkaka till frukost. Under kvällen igår hade jag och min sambo Hedda lite smått panik, när jag sitter i soffan med datorn och kollar upp ser jag nämligen en råtta springa över golvet. Jag skriker typ allt vad jag kan och Hedda som inte såg den tror att jag har blivit galen, när hon får reda på att det är minst en råtta i huset låser hon in sig på toan och lämnar mig ensam med alla råttor. Jag ställer mig på soffan och skriker för råttan springer nämligen in under kylen, Hedda vägrar komma ut och samtidigt så ringer Poppe, när jag berättar om krisen sitter han bara och as garvar, jag lägger på eftersom ingen tänker hjälpa mig. När Hedda kommer ut från toan med en golvmopp i högst hugg och hoppar upp på en stol och skriker jag har svärdet, dör jag princip av skratt även fast jag är hysteriskt rädd. vi båda står på stolar och efter typ två timmar bestämmer vi oss för att dra ut kylen med hjälp av moppen, det resulterar i att moppen går av. När vi fått ut kylen är råttan inte kvar där och Hedda springer ut för att handla rått fällor. Jag är då kvar helt själv i lägenheten, livrädd över att råttorna ska atackera mig. När jag tillslut går och lägger mig, eftersom jag håller på att hosta sönder halsen, somnar jag med Lasses bedårande musik. Sedan vaknar jag vid tio och jag och Hedda ser på en film innan vi lägger oss.

Hedda hade satt ut två rått fällor, men när vi vakna idag så var osten borta, men ingen råtta var fast, istället ser vi att det är fullt med råttbajs och att det mest troligt är fler än en råtta. Nu sitter jag här rädd att det ska springa råttor kring fötterna, hostig och glad för att jag lever.




Puss råttjägaren<3

Kommentarer
Postat av: sofia

ahahahahaha xD

2011-01-21 @ 14:04:54
URL: http://sofffiak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0