Uppdatering!

Då ska jag då ta och berätta vad som hänt sen jag kom hit i stora drag.

Förra veckan så började skolan på tisdag, då var det rundvandring i skolan, i både Säve där vi läser sv,no och eng osv och de andra bygnaderna där. Lunch i matsalen och efter det fortsatte vandringen, men när vi var i matsalen bestämde jag mig för att gå på toa och nä'r jag väl satt där så började jag tänka, låste jag verkligen dörren och börjadfe känna på handtaget men dörren rörde sig inte så jag satt kvar. När jag just hade dragit på mig stumpbyxorna så drog en kille upp dörren och bara OJ jag visste inte att det var någon här och jag bara hehe oj jag trodde jag hade låst! Duktigt Emma..



På onsdag började vi vara på A7 där vi har våra teater lokaler och sånt, vi lagade tacos, jag tror det var den dagen. Kollade i lokalerna och lärde känna varandra lite.


På torsdag så hade vi akrobatik med Wolfgang där vi gick på lina,stod på huvudet och gjorde pyramider. Jag är inte alls säker på att jag skriver allt på rätt dagar men nu skriver jag iallafall bara vad som hänt. Aja jag vet inte om det var den dagen eller någon annan men vi gick iallafall på vandring i Visby för att hitta till några platser, bland annat Roxy som är en av biograferna här på Gotland. På kvällen hade jag basketträning med mitt nya lag och sedan blev det bio på skolan ett tag.



På Fredag så var det work shop tror jag, där vi jobbade med berättande, det gick ut på att vi skulle göra en berättelse på tjuo minuter och försöka få dem andra att "köpa förslaget" via en presentation av filmen. Vi hade även andra teori grejer och sedan blev det helg.



Under helgen så var jag,mamma och pappa på äventyrs golf och det var faktiskt riktigt roligt även fast jag väldigt kass på golf. Jag passade även på att äta en magnum gold som jag inte tyckte var så speciellt god,men den gick att äta och glass är alltid gott när det är varmt, jag tog även mycket bilder på blommor och annat skoj.

haha den bjuder jag på!

Söndagen blev rätt lugn, lite basket vid planen som finns på gatan med mamma,pappa och Hedda, handla godis och mat, lite mys med te och muffins och så sängen.



På måndagen bar det av mot Fårön med klassen där det blev att sova till onsdag. På måndag morgon fick jag och Hedda åka in till Visby med Heddas pappa som skulle vara på lägret. Sedan blev det buss till färjan och sedan över med färjan med klassen. När vi var framme på andra sidan tog det ett tag innan bussen kom på vi satt i solen och pratade och hade det mysigt. Jag och Hedda fick för oss att vi skulle äta muffins (choklad) så när vi mumsat i oss det så var vi så kladdiga att vi var tvungen att tvätta av oss, så vi gick ner på stenarna vid vattnet och när jag skulle gå ut på sista sten kände jag hur jag började glida ner och jag bara nej nu kommer jag ramla i och mycket riktigt var halva jag i en sekund senare! Det var väldigt kul att inte ha några andra skor än foppatofflor på mig resten av lägret! Sen kom bussen och tog oss till våra mysiga stugor, jag delade stuga med Mange och Arian från film och Annika från scen.
Vi åt lunch där som var helt okej och sedan körde vi som hade teater lite övningar som man spelade mot varandra, det var väldigt kul. När vi sedan fått veta de fyra filmerna som vi skulle jobba med fick man välja vilken man helst ville spela i. Jag valde bröllopsfotografen och i min grupp var det Hedda som spelade bröllopsfotografen flickvän, Annika som spelade bröllopsfotografens mamma, Johan som spelade bröllopsfotografens systers kille, Annas mamma som spelade bröllopsfotografens syster och så jag som spelade bröllopsfotografen. Våra filmare var Mange, Dennis, Anna och Veronica. Så under dagen tränade vi på våra repliker medans filmarna kollade vinklar och sånt. Vi skulle nämligen spela så likt de riktiga skådisarna som möjligt, i varje rörelse och replik i en scen. Det var lättare sagt än gjort. När replikerna satt så blev det middag och sedan film och mys i stugorna med folk.



På tisdagen började vi arbeta klockan tio då vi körde vi uppvärmning och lite övingar innan vi samlades i grupperna för att börja filma. Jag tyckte det var ganska svårt att säga sin replik rakt in i väggen, som skådespelare är man van att det sitter någon mitt emot en som reagerar på det man säger, men när man spelar in film så sitter det ibland ingen där. Det var rätt mycket jobb som man inte tänkt på bakom den där lilla scenen. Det var liksom inte bara att filma allt och sen var det klart, utan filmarna hade mycket jobb eftersom det var mycket inställningar som skulle ställas in och under våran scen var det cirka trettio klippningar så det tog ett tag. Medans man inte filmades var man så trött så man somnade på golvet. Men efter många timmars arbete, två tekniska fel med kamerorna och mycket skratt och tabbar var filmen klar att lämnas in. Då var det middag och efter det film, filmen vi såg var rätt konstig eller om man hade följt med i den kanske den hade varit bra.. Istället sov vissa och Jag, Maggie, Malin och Johan satt på kuddar på golvet och drog massa dåliga skämt om rollerna och annat. Vi fick även massa marabou choklad från Ica av lärarna för dem hade smält så det var gratis att ta. Mot kvällen blev det att gå ner med massa människor till stranden för jag, Malin, Hampus och Johan skulle nämligen bada hade vi bestämt, men gud så kallt det var! När vi badat satt vi och massa andra människor från klassen vid en eld och det var sjukt mysigt, helt svart med massa stjärnor och folk som spelade gitarr och sjöng. Vi tog även ner massa täckten som vi kröp in i för att inte frysa ihjäl vid typ två på natten, efter det gick vi alla in i en stuga och satte oss i sängarna med bra musik och prat. Vid tre så var vi sjukt trött så jag, Malin, Frej, Anna och Hampus gick till deras stuga och satte oss där och prata. Jag och Frej fick för oss att klättra upp för stegen till de andras stuga för att skrämma dem. Så jag klättra upp, men dem blev inte så rädda för dem hade inte somnat än. Så istället följde dem med oss till Hampus, Frejs, Malins och Annas stuga, där satt vi till fyra, fem tiden och sedan blev det att jag sov med Malin i hennes säng för jag orkade inte gå till min stuga.



På onsdag blev det frukost och sedan en promenad till Ica och buss och färja till Visby. När jag kom till lägenheten skulle mamma och pappa till flygplatsen för dem skulle åka med flyget till Tunisien så jag följde med och kramade dem och sedan hem och äta och sova.



På torsdag var jag så död, det var en rolig dag i skolan som vanligt då vi improviserade massa och hade det kul. Efter skolan tog jag och Hedda bussen hem och åt nudlar,ägg och sötsursås samt grillkrydda och saft. Sen tillbaka till stan för jag skulle träna basket och Hedda skulle till skolan för att umgås med två:orna, tre:orna och ett:orna som hade en rolig kväll som två:orna hade ordnat. Träningen var väldigt kul och dem har verkligen varit jätte snäll mot mig och jag tror det kommer bli bra det här, även fast jag såklart saknar mitt lag sjukt mycket! När träningen var klar duschade jag och gick till skolan, där folk hade börjat gå och jag och Hedda planerade att åka hem kvart i tio med sista bussen. Men vid halv tio kom Elin, Jonte, Joar och Johan och ville att jag, Hampus, Frej, Hedda, Anna och Malin skulle följa med hem till Jonte och umgås, så jag och Hedda sov hos Malin istället. Det var en rolig kväll och vid ett åt vi några mackor hos Malin innan vi somnade.



Idag alltså fredag så vaknade vi hos Malin då vi åt frukost och sprang till skolan. Risig var man också med toffafopplar, mjukisbyxor, trasiga sockar och alldelens blöt av regnet när vi kom till skolan. Men det var bara att sova lite under rasterna och vi jobbade ganska lätt idag med improvisation, rörelse, balans, jonglering och klassforum. Våra lärare är verkligen shysta, det var någon som sa att han/hon var hungrig och genast åkte våran lärare Niklas och köpte frukt åt oss. Innan vi slutade fick vi även mackor och efter skolan gick jag, Hedda och Malin på cykel till affärn och handlade innan jag och Hedda tog bussen hem och åt pizza. Nu har jag suttit flera timmar med det här inlägget och nu är jag så sjukt trött! Nu ska jag se på tv och imorgon ska jag vara med i ett projekt där man spelar in film från klockan nio på morgonen till nio på morgonen nästa dag. Sedan skickas in till en jury som kollar på den och om den blir utvald så vinner man en resa till stockholm där man får göra massa roliga grejer. Men alla bidrag visas på bion här nästa vecka tror jag det var. I min grupp är det jag, Maggie, Kalle, Karin och en som gick ut trean förra året. Det kommer nog bli väldigt roligt tror jag.



Ha en trevlig helg puss<3

Kommentarer
Postat av: sofia

MÅSTE läsa, men hinner inte nu :( <3 puss gummsimummsi<33

2010-09-05 @ 11:50:02
URL: http://sofffiak.blogg.se/
Postat av: sofia

vad glad jag blir när jag märker att du har det bra älsk <33 :D fast såklart så saknar du ju mig (a) :'(

DU fattas iaf mig :( <3

2010-09-09 @ 16:12:32
URL: http://sofffiak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Vad händer nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0